torsdag 29 december 2011

Alice

Idag tog vi en promenad ner till den "GULA lådan" för att posta ett litet brev. Eftersom jag blivit så jädra nojjig över den där jävla vargen, så fick det bli träning på åkern istället, INGA vargar på en öppen åker som ligger å lurar på min gris.

Tappade en vikt, den vikten som är viktigast, men efter lite letande så hittade vi på den. TUR det. de var ju inte de billigaste banden man köpt i sitt liv direkt ;)

Idag körde vi inget " sitt stanna kom", man vet ju själv hur uttråkad man blev av att alltid höra samma sak i skolan. Så idag tränade vi på att komma när matte sa till, Alicen va jätteduktig och kom hela tiden. Påvägen hem så gick hon utan koppel på vägen, okej ingen E4 i skogen, men ändå, kan va svårt att gå nära matte så länge ;)

Hon börjar bli DUKTIG min Alice...

Första kortet hos matte

Trött å slö redan då

Dan innan Operation

Första snön

Sommar 2011

1,5 mils promenaden

tränatränaträna


Ängskär

Wilman och Alicen, mina smågrisar
Vinter 2011

Wilman orkade inte följa med idag, det regnade och hon är inte den som går ut när det är SOL ibland. Och jag bråkar inte med gammelhaggan, hon säger till när hon måste ut och då är det bara för matte att pallra sig ut.



Inga kommentarer: