onsdag 2 november 2011

Tristess

Läste just att man kan dö av tristess på jobbet. Jag tror fan jag gör det snart. Jag är en otroligt LUGN,SLÖ,LAT människa. Men samtidigt så gillar jag att va kreativ å liksom få saker gjorda.

Jag tycker att det är tråkigt att titta på TV, inte ofta det händer kan jag lova. Jag läser tidningar, löser korsord, dammsuger, diskar varenda liten pinal som finns, sitter vid datorn ( som man lessnar på efter ett tag). OCH sen självklart det mitt jobb går ut på, att hjälpa den jag jobbar för. MEN kan lova att av de 10 timmar jag jobbar, så är det kanske 5 av dem som hon behöver hjälp, resten av tiden försöker jag ju bara att få att gå.

Om man ska ha ett sånt här jobb, ska man gilla att bara sitta av tiden. JAG är INTE en av dem. Därför bokar jag in mej dubbelt så jag får jobba på dagis också.

Sen kan jag inte sova heller, blir en OND cirkel det där, sover inte på nätterna, börjar tidigt på morgonen på dagis, åker därifrån hit för att jobba till mitt i natten. Hem försöker tvinga mej att sova, har testat det mesta, inget funkar, fåren hoppar tills de är 1miljon och hagen är för liten på andra sidan.

Klockan ringer, man går upp som en Zombie och sen går dagen igen.

Nu när jag va hemma ganska många dagar, så somna jag nio-tio varje kväll och sov en timme. Ingen bra grej det heller, för då kan man ju inte sen somna när man SKA sova.

Jag måste ha ett jobb där jag får ut all min energi som jag har, för då kan en människa som mej njuta av att ligga på soffan och göra ingenting sen.

Jag passar skitbra som personligassistent, jag har nog alla de egenskaperna som kan va bra, men i detta fallet så är jag lite för mycket "vill göra" än den jag arbetar för är. Men jag gör som den vill och sen tar jag mitt tristessproblem med mig hem........

HUND DAGIS is the shit!!!

Inga kommentarer: