lördag 26 november 2011

SMINK

Detta kladdiga påfund som miljontals människor orkar hålla på att smeta in sig i varje dag.

Jag använder mascara, om jag kommer ihåg att kladda fast det på fransarna på morgonen innan jobbet. Ibland händer det att jag kommer helt naturell till jobbet ;)

Jag är yngst av personalen på "dagisjobbet" men kan lova att jag är den som är sämst på att sminka mig av alla kollegorna där. Herregud när det sätter igång och pratar om alla olika produkter man kan använda. Och i vilka affärer det finns. Köpa mascara på Lindex som jag själv gjorde senast, det funkar INTE om man frågar proffsen.

Men så händer det att jag är sjuk och måste mörka det lite, då brukar jag kladda på mej nån kräm som stått och torkat ihop i skåpet. Idag var det en sån dag, jag börjar bli förkyld, ont i huvudet och det stora var faktiskt att försöka få bort blåmärket jag har på kinden (efter nålattacken). MEN tydligen var det längesen jag var sjuk för krämen jag skulle kladda fast i fejjan hade en såndär sprayanordning, lyxigt, den hade slutat funka och när den väl börja funka så kom ju typ allt innehåll som var kvar ut ur flaskan. Inte tycker jag det är snyggt heller, jag tycker inte att det är fult på andra, vissa klär otroligt bra i sminket och man undrar hur de skulle se ut utan. Man tänker kanske så om mig me ibland. Att den människan skulle va snyggare med lite smink. Men då kan jag ge er bildbevis på att så inte är fallet.

"smink", skulle inte klassas som sminkad om jag  träffat en riktig spackelkärring.

Tror inte ens jag lyckats kladdat på mej mascara där. Klart man ser lite mer
knottrig ut utan smink men det är ju verkligheten för de flesta ;)




Jag vet varför jag inte är fin i smink, jag känner mej inte bekväm helt enkelt. Jag är  inget sminkobjekt helt enkelt.
Har inte ork,tid eller lust, har aldrig haft och kommer aldrig få det heller.

Inga kommentarer: