lördag 12 november 2011

Promenaden

Imorse när jag va ut me hundarna, va luften sådär skön så man vill ta en STOR tugga av den.

Med luften i tanken så bestämde jag mig för att gå ner till Österby...... Det var otrolig skönt de 15 första kilometrarna, men de sista 5 gick på REN vilja och tanken på GLASSEN jag skulle bli bjuden på ;) Mina fötter va döda, mina naglar kändes som att de kunde lossna vilken sekund som helst, mina BEN var stumma. Men kom ändå på den briljanta iden att det kanske gick bättre om man varierade sig lite, så försökte mej på att SPRINGA, det gick INTE kan jag lova. Benen va som stumma stockar mot asfalten, efter den iden så gjorde benen om möjligt ännu ondare.

Jag är ju inte sportfåne, så tanken va kanske inte så genomtänkt, men det var KUL att testa.... Till nästa gång tanken kommer så ska jag ha min mp3 laddad, nu var den halvladdad och slutade spela efter halva sträckan.

Gick på 2,5 timme, helt godkänt tycker jag....

Fick skjuss hem som TUR va, hade aldrig pallat att gå hem också. Man blir väldigt stel kände jag också, när jag sen skulle ut me hundarna kunde jag nästan inte böja på benen. Kan inte ha skor utan får ha foppisarna, TUR att det inte är 20 grader kallt ;)

Först blev jag supervarm, så mössa och vantar åkte av, sen när jag kommit fram, suttit inne ett tag, så började jag frysa som aldrig förr, fingrarna blev alldeles vita och kändes som det var istid.

Fick inte bara Glass utan också världens godaste hallonpaj, mums mums!!!

Har provat de nya tyngderna på Alice ben också, hon tyckte inte att det var några konstigheter, så imorrn åker det i några tyngder också!! HÄR ska byggas muskler.

FARSDAG imorrn GLÖM INTE!!

Vetekudden är micrad och jag är klar för att SOVA

Inga kommentarer: