tisdag 29 november 2011

FÖRKYLD

Jag har försökt ignorera förkylningen, men det går sådär måste jag säga. Inatt störde den min sömn som satan, kunde inte andas, hosta som ett as, frös och huvudet kändes som en ballong som va färdig att spricka.

Men skit i det tänkte jag och tog hundarna på en promenad. Plocka i mej en treo också så febern skulle försvinna. Den försvann och jag kände mig jättefrisk ;)

Sen va det dags för en treo till och sen var det ut i skogen med Alice och träna lite LYDNAD, något den vovven inte har mycket intresse till. Men hon är duktig när hon väl väljer det. Tydligen blir det väldigt jobbigt att va lydig mer än 10 minuter så kompensationen blir att bråka som faaan med matte. Just då kändes livet lite jobbigt och jag tänkte att när man är SJUK kanske man ska göra som så många andra och lägga sig på soffan ändå.

Sen fick jag ju hjälp av bästa pappa med bilen och livet vände till att bli sådär BRA igen.....

Sen hade tydligen treon släppt så det fick bli en till sån, nu känns mitt huvud som en ballong igen, när jag snyter mig så "sprängshjärnan",  INTE bra alls, men lite frisk luft gör mej nog frisk ändå.

Jag tror på FRISK luft när man är förkyld, efter promenaderna kan man ju snyta ur sig hela hjärnan om man har lust med det!!

Inga kommentarer: