onsdag 12 oktober 2011

Strömming

Fick stekt strömming på jobbet igår. Jag äter det mesta, men där går gränsen. Kommer ihåg när man var barn och fick strömming till middag. Man satt på helspänn för att vara beredd när ett ben flög ner i halsen. Jag gillar inte att käka saker där "tillbehör" gör  att matupplevelsen blir en pina.

MEN nu jobbar man ju med barn och för att vara extra pedagogisk när de brända firrarna seglade in på avdelningen. Så tog jag en HEL firre, talade om hur GOD fisken var och att det var nyttigt. Första tuggan blev tuggad i en kvart typ innan jag tog mod till mej att svälja.

Efter det så smakade alla barn på fisken, så man får ju ändå säga att jag gjorde ett mycket bra jobb där.

MEN aldrig mer strömming för mer, när jag kom hem hetsåt jag lite smörgåsar för att förtränga den läskiga upplevelsen ;)

Inga kommentarer: