onsdag 19 oktober 2011

Höst i fönstren

Igår på jobbet kom jag helt plötsligt på att tänka på mina blommor. Kom på att de nog inte fått vatten på en evighet, mina blommor som jag är så stolt över ;) Såg framför mej hur de tappat blad och såg allmänt trista ut.

Så det enda jag tänkte på när jag åkte hem var att jag MÅSTE vattna mina blommor, tvungen att tänka på dem hela tiden, är helt säker på att jag skulle glömt dem annars. För min andra tanke hade varit att det skulle bli SKÖNT att sova, och den tanken var ju lite mer lockande än vattna blommorna tanken.

MEN kom in iaf, hallblommorna var lite halvtorra, men det är sånna överlevnadsblommor det där, har försökt dödat dem men det går inte. Kasta på dem lite vatten. Köksblommorna, orkideer som jag är väldigt rädd om, såg också bra ut, inga tappade blommor. SÅ kom jag in i sovrummet, orkideer där me, som stått å blommat konstant i över 1år nu, STOLT. DÄR hade blommor tappats,blad hade blivit gula, som ett torrt litet träd stod de där alldeles nakna. MEN nya knoppar e på G så jag kanske hann rädda dem. Sen i Tv-rummet, där är murgrönan, blommor som kräver konstant vattning varannan dag känns det som. Hade klarat sig hyfsat me tanke på att det kanske va 1,5 vecka sen de fick vatten sist. Bruna å gula blad lite varstans. Men den murgrönan ute i korridoren den va GRÖN å fin. Beror helt på var de står i för väderstreck det där verkar det som.

Ingen stor förödelse alltså, men lite höst hade jag lyckats få till i fönstren iaf!!




Inga kommentarer: