onsdag 28 september 2011

UPPSALA resan

Först så höll jag på att krocka, vissa folk ska INTE ha bil. Tur att man har terrängbil. Varför vill vissa hellre krocka än köra åt sidan. När jag såg att jag skulle möta så låg den mötande bilen på min sida, när vi möttes låg han fortfarande på min sida men hade svängt en del åt sin, tydligen lagom mycket tyckte han. Jag guppa omkring i diket jag å kom inte upp därifrån förrens en bra bit efter mötet.

Kom in till simmet, Alice var som en sprattlande jättefisk i vattnet, vilket resulterade i att jag var blötare än henne när vi kom ut därifrån. Men Alicen var GLAD å då är jag det också. Plockade ett 10-kort där man fick 2 simningar. Så nu har Alice 12 pass att paddla på :)

In på JYSK, skulle handla lite åt mamma, som tur var så frågade jag innan jag betala om det var rätt påslakan jag tagit. Självklart var det FEL, hade tagit ett babypåslakan när jag skulle ha ett "normal". Men fick hjälp å när han kolla så hade de inte ens lagt ut det i butiken.....

In på IKEA sen, körde på självscanningen, när jag skulle betala kom det upp "Stickprov vänta på personal" på skärmen. Som TUR är så är man ju en ärlig människa å aldrig fuskar där, fast jag visste det så vart jag nervös, TÄNK om jag missat nåt. Hade jag ju inte!!!

Sen in på GRÄNBY en sväng.

Sen hemåt, valde FEL fil i rondellen så fick ta Gamla Uppsala hem, självklart kom tåget, varför inte liksom.

När jag sen kom närmare Österbybruk så börja jag tänka på hur vackert det är ute nu. Ju närmre jag kom Österby ju finare vart det med alla gula,orange,röda träd. Vi bor i en FIN kommun. Man blir bara lite hemmablind å ser all skit jämt.

Sen när vi kom hem till VALÖ, ja då var det ju som att komma in i en saga ;)

Inga kommentarer: