söndag 25 september 2011

Pratstund med mosters grabbar!!

Satt och lyssnade på musik när Linus kom å frågade, VA gör du?, lyssnar på musik sa jag, visst är det bra. Ne, fick jag till svar och på frågan om vad bra musik var så blev det Mamma Mia, så vi lyssnade på mamma mia å allt va frid å fröjd.

Pratade lite mera och frågade om det gått bra när de var iväg till skogen på dagis. Ne, det hade inte gått bra.Varför inte då undrade moster, För DU va inte med, fick jag till svar. Sötungen. Vi kom överens om att det skulle va bra mycket bättre om jag jobbade på hans avdelning jämt. Jag fick inte jobba på Adams heller tyckte han ;)

Sen kom Adam upp, en 5-årings fantasi skulle jag mer än gärna ha. När man sitter och pratar om vad som hänt, i början låter det mycket trovärdigt, för jag visste att det hade hänt. Men ju längre samtalet går ju mer obegripligt blir det, men kul att lyssna och en moster som mej får man gärna lura, bara man själv tycker att det låter bra ;) Jag tycker att det är FEL att rätta barn jämt, varför kan man inte bara lyssna, skitsamma om man vet bättre. Tror ändå att det är bra att barnen får fantisera, det blir ju som en egen, skithäftig berättelse i deras huvud. KUL är det att lyssna på dem också :)

Inga kommentarer: