onsdag 21 september 2011

Cykel i mörker

Fy satan va MÖRKT det är på kvällarna nu. Cyklade hem igår på kvällen, inget lyse på cykeln men REFLEXväst  på mej, så jag lekte inte med döden helt där. Men en reflexväst lyser inte upp vägen så bra, så det var som att cykla in i en svart STOR sopsäck. Tur att man känner igen vägen å vet när det svänger ;)

Höll mej som mitt på vägen så jag skulle va säker på att inte hamna i diket, mötte en bil å var då på sidan, men sen när jag mött den så vart det om möjligt ännu svartare.

Det enda som var LÄSKIGT med färden var passeringen av åldringshemmet, för att jag visste att det var nån som dött där på dan, jag visste det för att jag sett flaggan sitta på halvstång på dan..... LÄSKIGT LÄSKIGT och då är det ändå gatbelysning där ;)

Kom hem å fick spö av Axon, ingen medkänsla i den katten ;)

Inga kommentarer: