söndag 18 september 2011

AXON


AXON född nångån i Juni 2011



En helt VANLIG bondkatt, galen, klättrar i gardiner, jagar flugor, slår ner fönsterlampor, leker med döden på balkongen, en helt vanlig katt helt enkelt.

Igår fick han gå ut för första gången, drog till skogs direkt, men sen när jag kom hem 4 timmar senare så satt han på bron. Komma in ville han inte men efter ett tag så var han inne. SOV med mej hela natten och nu är han ute igen, ska försöka få in  honom innan jag åker och jobbar.

Otroligt duktig att gå på LÅDA också, innan jag tog hem honom så var han ute katt, hade nästan aldrig varit inne och hade ALDRIG varit på lådan. Men de kanske har det i sig, krafsa, skita å kratta igen. MEN lådan ska ut å han ska lära sig att säga till när han vill ut. HATAR kattlådor, sen verkar det som de parfymerar kattsanden? Och de som känner mej vet att jag hatar när man sprayar parfym för att dölja skitlukt. Såndär toaspray man kan spruta så man har som ett moln efter sig när man kommer ut från toan. Då vet jag inte bara att människan varit på toa då vet jag att den skitit också. På toa skiter man inget konstigt med det, man behöver inte dölja lukten, dessutom tar man med sig LUKTEN ut då fast i en annan form, "döljalukten" form och den är vidrigare än lite skitlukt. MIN MENING!!!!

Inga kommentarer: