onsdag 24 augusti 2011

Ingen svampplockare

Men däremot en RIKTIG skogsmänniska, jag riktigt älskar att va ute och gå i skogen. Å vilken tur att Alice håller me till fullo där, ingen asfalt för oss inte. Wilman glömmer vi aldrig bort att fråga om hon vill me, men tydligen har hon kommit upp i den åldern där de korta promenaderan slår de längre. Efter att Alicen å jag kommit hem från skogen så gick Wilman å jag den korta biten i skogen. Fick hon välja själv hade hon vänt efter att kissningen va avklarad. Sen vissa dar så går hon ju på av bara sjutton. MEN Wilman har alltid vetat vad hon velat, den vovven är ingen trasdocka som man slänger hit å dit.


Jag, en skogsmulle, enda ut i tårna

Alice lyckades trixa till reflexen så den hamna under
magen




Kantarell, jorå vi hitta, men plocka inga....

Fingersvamp?


Min fina Alice

Inte lätt att få en bild på vovven som flyger
fram överallt


Hösten är underbar

Alicen

Wilman ligger hellre hemma under äppelträdet

Käka äpplen är höstens stora GREJ

Gud så gott det är!!

Inga kommentarer: