måndag 8 augusti 2011

Bodyguard

Idag när Alicen å jag va påväg hem, så träffa vi på en person som jag träffat många gånger förr, men Alice har aldrig träffat honom. Men hon va så glad där hon stod brevid mej, så när han frågade om han fick klappa henne så sa jag ja, varför inte liksom. Men när han kom nära och skulle klappa henne på huvudet så sa hon ifrån, inte bet eller så, utan hon skällde som en galning. Jag fatta inte va hon höll på med, men han sa direkt att han gjort fel, för man ska tydligen inte klappa en främmande hund på huvudet för de vet inte vad personen gör, de ser ju inte vart handen tar vägen. Så efter det så fick han stå en bit ifrån oss, för så fort han rörde sig så skällde hon, sen satte hon sig brevid mej å tyckte hon va skitcool.

Min Alice, hos Jotte å Sandra va hon hela tiden tvungen att ha koll på var jag var, som att jag skulle komma ifrån trappan ;), när bara hon å jag va där så låg hon på golvet, men när Sandra å Jotte kom hem var hon å kolla så att jag var kvar å ingen tagit mej hela tiden.

Men det är Skönt att veta att man har en hund som skyddar en när det gäller!!

Inga kommentarer: