måndag 25 juli 2011

Sovmorgon?

Det är måndag & allt jag kan tänka på är hur SKÖNT det skulle vara med sovmorron.

Eftersom Alice fått för sig att det är okej att väcka sin matte senast 7 varje morgon helst 2 timmar  tidigare, när matten sen inte går upp direkt, så kommer man å buffar på henne tills hon ger upp å går upp.

Jag drömmer lite om att få sova till 9 nån morgon iaf. Jag vet att MÅNGA går upp mycket tidigare än mej, men då kanske det är deras val? Jag har alltid gillat att slöa på morgonen, om jag inte ska jobba, då går jag upp utan problem.

Men ett plus i det hela är ju att jag aldrig hamnar i det där, sovabortheladagen grejen på semestern. Alltid nåt, däremot så hamnar jag lätt i nuärjaguppelängepånatten syndromet, grejen är ju att jag är alldeles död då när Alice väcker mej.

Men Alice är inte vilken hund som helst så jag kan leva med att va halvdöd ;)

Inga kommentarer: