onsdag 20 juli 2011

Fiskejakt å svampplockning

Ida å jag drog till Gimo för att testa fiskelyckan, med en brud som vägrade plocka mask å en annan som inte visste om hon klara av att plocka fisken av kroken. Ida bevisade efter mycket tjat från faster att faktiskt ta i en mask, SLUTA larva, jag ska ta en mask, sa hon å gick å plocka en mask i burken ;) Fastern däremot behövde inte bevisa att jag klara av att plocka fisken av kroken, mycket berodde nog på att jag var mer uppe i träden me linan än nere i vattnet. MEN va gör det, själva grejen me att fiska e väl att bara njuta av lugnet vid vattnet. JAG älskar att fiska, gillar inte att få fisk, men att sitta där å vänta är ju helt härligt.

Ida tyckte att jag va kass på det där med fiskning, kan nog hålla med henne lite där ;) Vi skulle haft mamma å pappa med oss, de är bra på att fiska, en annan kommentar var att vi nog skulle haft en båt, DÅ fanns det fisk :) Sen när jag inte lyckades fånga en gädda åt henne tror jag hon gav upp hoppet om att det skulle bli en fiskare av faster.

Men lovade henne att vi skulle gå ut å plocka kantareller när vi kom hem, så det gjorde vi och där va jag bättre :) Men svampplock e väl lite som fiskning, man vet aldrig hur mycket man kommer att få, där gillar jag också mer grejen att bara gå i skogen, plocka svamp och rensa hamnar lite längre ner på listan ;) På svampjakten fick vi me oss Alicia också :)








Inga kommentarer: