onsdag 29 juni 2011

Sånt där.....

Igår var jag ut å sprang i 40 graders värme, kanske lite överdrivet, men VARMT som satan var det, närmre 30 iaf :) Ingen bra ide om man frågar mej, men hade liksom bestämt mej för att det var springa som va grejen för kvällen. Kom runt, men det var inte mycket mer heller. När jag hade kommit halv vägs ungefär så kändes det som luften stod stilla.... Kom hem å duschade kallt som satan, i typ en halvtimme, tänkte att då hade nog huvudet blivit rejält nerkylt. Drack jättemycket vatten, ja jag gjorde allt för att förebygga en ev huvudvärk. FÖR kände att den va på G. Kollade halva allsång å huvudvärken ville inte släppa, tog mej en treo, huvudvärken va kvar men övergick sen till att bli en migrän av den sorten där man hellre skjuter av sig huvudet än har det kvar. När jag har migrän så vet jag inte vart jag ska ta vägen typ, det enda som funkar är att spy, så det gjorde jag ett x antal ggr. La mej sen för att sova, försökte hitta nån finurlig ställning för att huvudet skulle va me på noterna, fick väl springa upp ett antal ggr till för att spy, försökte mej på att dricka cola men det blev ju fan bara sämre, då va toan det enda alternativet igen tillslut. Somnade iaf tillslut. Vaknade imorse å kände mej sådär bakfull som jag alltid gör när jag haft migrän.

Därför blir jag ibland så jävla irriterad på folk som säger att de har migrän när det egentligen handlar om en lite värre variant av huvudvärk.

För har man MIGRÄN så har (iaf jag) mycket svårt att sitta vid datorn å uppdatera fejjan varje kvart, bara ljuset får mej att må skitdåligt
Jag kan absolut inte äta, kan ju inte ens lyckas hålla en treo kvar i magen
Jag kan inte lyssna på musik, ett par får med bjällra utanför fick mej att flippa ur totalt igår
Jag kan inte köra bil, 2km igår gjorde att jag kände mej mer åksjuk än en båttur i storm

Att säga att man har migrän å klara av allt det där ändå är som att säga att man tar en PW med en mycket kissnödig hund och samtidigt för ett mycket givande telefonsamtal........

Det är SÅNT HÄR som gör mej lite störd , man ska känna på en riktig migrän engång så kanske man inte klagar över lite huvudvärk sen....

Kalla mig gärna bitter..... men detta är min åsikt ;)

Inga kommentarer: