onsdag 25 maj 2011

Uppe med tuppen

Jaoo, idag var det STÄDA hela dagen som stod på -attgöralistan. En såndär rejäl städning hade jag tänkt mej, så gick upp tidigt också för att hinna tvätta fönstren innan solen hann före med att lysa som fan. Insåg sen att jag nog behövt gått upp inatt för att hinna före den, men strunta i att den lös rätt på. VARFÖR ska man inte tvätta fönstren i solen? Nån har sagt det till mej, men lika bra som man kan tvätta fönstren i ett flugbo så kan man nog tvätta dem i solen. JÄVLA flugor på att skita. Men jag testa att köra med sån fönsterskrapa idag, å jösses va jag va kung på att dra me den där grejen, hade kanske inte riktigt rätta tekniken ibörjan inte heller i slutet men den va BRA mycket bättre då. SÅ nu är ALLA fönster tvättade, SKÖNT.

Sen var det DAMMSUGNING, TORKA GOLV å TVÄTTA kläder som var kvar. Så himlarns skönt när man kan vädra å hänga ut all tvätt på balkongen så det torkar.

Eftersom jag oftast skaffar mej mer "göra" än jag behöver så lyckades jag ju såklart idag me, skulle tömma sopkorgen i köket, så drog över påsen lite snyggt på hinken å vände upp å ner på den, bara det att jag kolla inte först att jag fått över hela, så hälften av alla sopor hamna på golvet istället för i påsen, hade ju inte gjort så mycket om det va torra sopor, nu hade ju en gurka legat å dött där i tydligen, död gurka är slemmig gurka. Men jag har accepterat den klumpiga sidan av mej, det är bara att gilla läget å skura LITE till.



Nu är det SOLEN som gäller, jag har gjort mitt mission klart idag. NU får jag va sådär SLÖ igen :)


Liljekonvaljer på bordet, kan det bl bättre?

Inga kommentarer: