torsdag 14 april 2011

FASTER

Jag har blivit faster till en liten kille ikväll, glad för brorstor å Stina. Ida berättade idag när vi åkte in till Östhammar, att bebisen varit så busig när mamma å pappa varit in å sett den på "film" så det hade varit svårt att se nåt. När jag frågade om det va säkert att det var en bebis där och inte en apa, fick jag svaret : Den hade ingen SVANS. Men nu är det en lycklig storasyster som sitter i soffan och tittar på Tarzan.

När vi mötte polisen idag sa Ida, men han hade inte bråttom för tjyvlarmet va inte på (blåljusen alltså ;) ) Jag älskar barns förklaring.

När vi satt å fika hos syster V idag så sa hon att Adam FASTNAT vid "glassåserna" på affären. Efter ett tag frågar Ida Adam om det gjorde ont när han klämde sig, Adam fattar ingenting men Ida frågar igen, då säger Adam men mamma Ida säger att jag klämt mej det har jag ju inte. Så V frågar Ida vad hon menar, då säger Ida med irriterad ton, JA men du sa ju att han FASTNAT.

Inga kommentarer: