onsdag 20 april 2011

Dymmelonsdag

Påsklunch på jobbet, sög i mej en hel del lax och lax och lax. Potatis och lite gurka slank också ner. Ägghalvor är inte riktigt min melodi, även om det hör till påsken. MEN laxen var supergod, jag älskar lax så det får gärna bli restlax till lunch imorrn :)

Sen var jag in på COOP å skulle handla lite, hela världen hade också bestämt sig för att handla idag. HELA parkeringen var full, vi snackar "sommargästinvaderingssyndrom" på den parkeringen, att jag ens gick in i affärn förvånar mej fortfarande. Inte lilla korgen på folk där inte, ne det var kundvagnar med saktgående motor som parkera överallt och aldrig körde åt sidan. JAG körde liten korg varianten men min arm höll på att gå, inte för att det var för mycket varor i den, ne den höll på att somna innan jag var framme vid kassan. DEN enorma invaderingen gjorde att köerna var därefter. Jag som brukar va supersnabb å plocka allt i farten å va ute på 5minuter fick idag stanna i den där affärn en halvtimme.

Hem till skogen, plocka in alla varor, dammsuga, sopa balkongen,sopa trappen, bära ner snöspadar,vattna blommor & sen var det meningen att jag skulle hämta hundarna. Men såg min rabatt å fick sånt sug att rensa så satte mej där ett bra tag i solen å rensa å filosofera mej lite. HÄRLIGT med vår!!!

Rotmos och köttkorv till middag, kan det finnas nå bättre, ja tyvärr hade jag tagit fel korv det ska ju förfan va fläskkorv, sådär grå å äcklig när den legat varmt å svettats, den här köttiskorven vart ju rosa å inte alls sådär obehaglig till färgen. MEN det är inte utseendet som räknas utan smaken å köttisen är INTE alls lika god som den fläskiga varianten. VILKEN dundertabbe!!!! MEN rotmos, satan i gatan, det finns inte mycket som slår det, kanske kålpudding för det är ju hemskans gott det me!!!

Nu på kvällen öste regnet ner så då passade jag på att trixa med en påskpresent, blev ju superbt, det som är klart, fattas en hel del trix för att den ska se bra ut. NU jobbar ju jag imorrn, dagis/assistent å sen på fredag assistent, så det lär ju bli ett nattjobb det där, när man kommer hem där vid 2 på natten ;)

Inga kommentarer: